باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۲ خرداد ۲۵, شنبه

زشته، جار نزنید؛ استفاده از تاکتیک اصغر قاتل(بچه باز) در انتخابات!

در مثل مناقشه نیست! به کسی برنخوره!

اصغر قاتل را همه می شناسند. او به دلیل تجاوز و قتل ده‌ها کودک و نوجوان به این لقب معروف شده بود. 
او در اغفال قربانیان خود مهارت زیادی داشت.

نقل است که روزی اصغر قاتل نوجوانی را به قصدِ تجاوز به خانه‌ی خود کشانده بود ولی هر چه زبان بازی می کرد نوجوان مقاومت می کرد. بالاخره اصغر با زور از او خواست  دلیل این مقاومت را بگوید و یا کشته خواهد شد. جوانک با ترس و لرز گفت: از ریختن آبرویم می ترسم اگر کسی مرا همراه تو ببیند به دلیل معروف بودن تو به بچه بازی ، خواهند فهمید که تو ترتیب مرا داده‌ای ودیگر آبرویی برایم نمی ماند.
اصغر دستی به سبیل های پرپشت و از بناگوش در رفته ی خود کشید و لبخندی زد و گفت: باشه، تو بزار من کارمو بکنم بعد بشین رو شونه‌های من و باهم میریم تو کوی و برزن و تو جار بزن که تو ترتیب منو دادی!
نوجوانک ساده دل نیز بعد از انجام کار تا مدت ها به هر جا که می‌رفت با شجاعت و افتخار می گفت که ترتیب اصغر بچه باز را داده است ولی هیچ گاه نخواست که نگاه های عاقل اندر سفیه و زمزمه های "عاقلان دانند!" دیگران را ببیند و بشنود.

حالا هرکه رای به ولایت فقیه داده، نوش جانش ولی زشته جار نزنید و جشن نگیرید. عاقلان دانند که چه کسی انتخاب کرد!

۴۲ نظر:

  1. دوست عزیز اولا نظر و استدلال مردمی که رفتن رای دادن با شما خیلی متفاوت بوده ثانیا با این ادبیات شمامردم مطمن میشن که حتی اگه حرف شما درست باشه و رایشون رای به ولایت فقیه باشه بازم بهتر زیر منبر خامنه ای سینه بزنن تا زیر منبر افرادی مثله شما که هم منطق رو باختین و هم اخلاقیات رو.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه عزیزم این سیاست را خامنه ای راه انداخت تا مثلا به دبیا بگوید ببینید ماجرای 8 و یا 4 سال پیش درست نبود و احمدی را مردم انتخاب کردند ولی خودمان میدانیم اگر روحانی هم رد صلاحیت میشد دیگه ایران مثل سوریه میشد و کارزار جنگ راه میافتاد. حالا جند ماه دیگه معلوم میشه که روحانی زیر بار حرفهای رهبر میره و یا نه. این آزادی را مردم با وجود سید علی به خواب ببینند.

      حذف
    2. شما چرا به خودت ميگيري؟

      حذف
    3. میلیون تحریم کننده زمینه ساز شادی مردم
      06/15/2013

      نخست خطاب به هم میهنان شجاع و دلیر تحریمی : روشنفکر آن نیست که به مردم خود بتازد. روشنفکر آن است که مردمش را نیک بشناسد. با آنان بخندد و گریه کند و بر آلامشان مرهمی بیابد. او دلسوز مردم است نه طلبکار از آنان. دوم اینکه واقعیت این است که حاکمیت بنا به چند دلیل مهره روحانی را وارد عرصه کرد تا برای بقاء خودش زمان بخرد. یکی از عوامل بسیار مهم این موضع گیری تحریم میلیونی قشر بزرگی از ملت بود که حاکمیت وحشت زده را مجبور به عقب نشینی کرد. حاکمیتی که در ۸۸ تقلب میلیونی را به نمایش گذاشت و کودتای بزرگی را مهندسی کرد چه شد که ۴۰۰ هزار رای اکنون را دستکاری نکرد تا کار به دور دوم و اجماع اصولگراها برسد ! هم میهن عزیز شادی تو شادی من است. ایران تو ایران من است و در نهایت هدف تو هدف من است . من امروز تحریم کردم تا به انتخابات و رفراندوم آزادی برسیم که همان هدف توست از راهی دیگر. در این راه من به نیکی میدانم روحانی برای تو بهانه است که «نه» بزرگی به نظام بدی. این را هم می دانم و می دانی روشنفکرترین مهره رهبر و کسی که جزوی از سران این نظام است تغییر را برای من و تو به همراه نمی آورد و در این راه این ماییم که قدرت باهم بودنمان تغییر را برایمان به ارمغان می آورد. اما حال که تحریم من و رای تو شرایطی را فراهم کرده که روزنه امیدی به واپس زدن این دیکتاتوری خونین و برپایی نظامی آزاد می توان رسید در کنارت خواهم بود. یکبار گرگ ها پدران و مادرانمان را فریب دادند. یکبار رنگمان کردند. یکبار رای مان را نشمردند ولی این بار نمی گذاریم به خواسته هایمان جهت دهند. پاینده ایران پاینده ایرانی

      حذف
    4. هاشمی رفسنجانی امروز شنبه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای انصاف داشته باشند، باید بپذیرند که ایران دموکرات‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد و هیچ شبهه‌ای نمی‌توانند به آن وارد کنند.

      * یکی نیست به این رفسنجانی بگه کس ننت تو اصلآ میدونی دموکرات ترین انتخابات دنیا یعنی چی؟

      حذف
    5. افسوس؛ با این منطق وتشبیح بی مورد، لحن سخن و طرز گفتار شما سزاوار همان دیکتاتور ولایت فقیه هستی. ایندو دو روی یک سکه هستند.

      حذف
  2. ببین دوست عزیز بهتر است با بعضی حرفها باعث کاهش اتحاد بین مخالفین این نظام نشیم و یادمون باشه که ائتلاف بین همه گروه های مخالف نظامه که میتونه ما رو بعد از پیروزی از تبدیل شدن به سوریه و عراق و .. نجات بده، من رای ندادم و دلیلم مانند خیلی از دیگر تحریمی ها اعتراض بود ولی دلایل کسانی رو که رای دادن هم از جمله آزادی زندانی های سیاسی و ... محترم میشمرم از طرفی اختلاف رای آقای خاتمی در دوره اول ریاست جمهوری اش با دوره بعدی ریاستش و تعداد رای های آقای روحانی در این دوره به وضوح میتونه این پیام رو به آقای خاتمی و روحانی و سایر دوستانشون بده که بسیاری از مردمی که به شما رای دادن به قول مرحوم آقای منتظری از شما توقع داشتن که نماینده واقعی مردم باشین و جلو نظام وایسین و وقتی میبینن از خودتون جربزه ای نشون نمیدین طی این سالها مرتب داره آرائ کمتری بدست میارید و اگه آخرین فرصت هاتون رو هم مثل گذشته از دست بدید روزی فرا میرسه که حتی به قیمت خون جووناشون آزادیشون رو بدست میارن.

    پاسخحذف
  3. مثلا شما پیشنهادت چی بود؟ بگو تا بدونیم.

    پاسخحذف
  4. ایوَل ، باحال بود .
    موافقم هرکی رأی داده در واقع به ولی فقیه حروم زاده رأی داده !

    پاسخحذف
  5. ﺣﺮﻑ ﺣﻖ ﺗﻠﺨﻪ ، ﭼﻪ ﻣﻮﺩﺑﺎﻧﻪ ﭼﻪ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﺎﻧﻪ. ﺍﺯ قدیم ﮔﻔﺘﻦ ﺩﺭﻣﺜﻞ ﻣﻨﺎﻗﺸﻪ ﻧﯿﺴﺖ . ﻟﻄﻔﺎ ﻋﻮﺽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺗﺎﮐﺘﯿﮏ ﻫﺎﯼ ﻧﺦ ﻧﻤﺎﯼ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﺩﺭ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺤﺚ ، ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺭﺍﯾﯽ ﮐﻬﻦ ﺑﻪ ﺟﯿﺐ ﻭﻟﯽ ﻭﻗﯿﺢ ﺭﯾﺨﺘﯿﺪ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﯿﺪ.

    پاسخحذف
  6. خلایق هرچه لایق...اگه ما مردم فهمیده‌ای بودیم که اینا به ما حکومت نمی‌کردند......برای این مردم این آخوند هم زیاده....باید از این بد تر سر این ملت بیاد....

    پاسخحذف
  7. آره داداش ولایت فقیه ترتیب مارو داده باریکلا به شما که مقاومت کردی !!!!!

    پاسخحذف
  8. رفیق ناشناسمون ، شش ماه دیگه برات اینجا جواب میزارم الان زوده برات بدونی چه کردی ولی لازم نیست زیاد صبر کنی فقظ ششماه دیگه صبر کن ادبیات شما رو تو شش ماهه اینده خواهیم دید .
    به امید آگاهی

    پاسخحذف
  9. چه می شود کرد؟ همه که نمی فهمند. زمان لازم است . شاید چند نسل . تا شما و هم اندیشان تان بفهمند تا چرا ما خفت رفتن پای صندوق های رای رفتن را پذیرفتیم. به امید آن روز.

    پاسخحذف
  10. تایید فاشیستها و شرکت در بازی آنان بزرگترین خیانت به مردم و جنبش آزادیخواهانه است و کسانی که به هر دلیل رای داده اند خواسته یا نا خواسته خود را شریک جرم 34 سال جنایت وسرکوب و تجاوز این رژیم اهریمنی ساخته اند.

    پاسخحذف
  11. دوست عزیز. من هم با منطقی نزدیک به شما رای ندادم. اما امروز به همه دوستانی که رای دادند و باعث رییس جمهوری روحانی شدند تبریک گفتم. آرزو کردم که آقای روحانی به رای آنها احترام بگذارد و نماینده آنها باشد نه نماینده رهبر....اتحاد لازم است..

    پاسخحذف
  12. معضل اصلی جمهوری اسلامی طغیان مردم نیست چون سپاه و بسیج و اطلاعات بر این باورند که اوضاع داخلی را بهر حال میتوانند کنترل کنند.
    معضل اصلی آنها :
    1- مذاکرات هسته ایست
    2- جنگ سوریه
    روحانی از این نظر بهترین انتخاب جمهوری اسلامی است چرا که در گذشته نشان داده است میتواند کشورهای غربی و امریکا را دچار این توهم کند که رسیدن به توافق امکان پذیر است ودر جنگ داخلی سوریه هم چهره جنگ طلبانه جلیلی را از خود نشان نداده است. در نتیجه میتواند گزینه تحریم را کاهش دهد و این مجال میدهد که کل نطام تا مدتی نفس بکشد.
    خلاصه که ............همه رو گداشتن سر کار مخصوصا دختران و پسران شهری را که از شنیدن لفظ "دختران و پسران" بجای "خواهران و برادران" که از جانب روحانی به آنها خطاب میشود احساساتی میشوند. آدم جیگرش کباب میشه!
    توهمی دیگر تا چند سال خدا داند!
    خامنه ای درست میگفت رای شما رای به جمهوری اسلامی است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با نظر شما موافقم, در حالا حاضر حکومت با تجربه 34 سال گذشته بخوبی فرا گرفته که افکار عمومی را تحت کنترل بگیره و در چنین مواقعی شوی انتخابات راه بیاندازه, الان روحانی بایستی شعبده بازی کند تا بتواند تحریمها را بدون راضی کردن کشورهای خارجی لغو کند.
      ایرانیانی که این حکومت را خوب میشناسند میدانند که اینها بدنبال سلاح هسته ایی هستند, مطمئنا سازمانهای امنیت خارجی هم به این واقعیت واقف هستند. پس چه روحانی و چه جلیلی مسیر تحریمها ادامه خواهد یافت, روحانی هم ملیجک خامنه ایی است و فقط ممکن است عدم متوقف کردن فعالیتهای هسته ایی حکومت را خواست ملت نه خواست خامنه ایی جلوه دهد تا تحریمها را به گردن همان خواست ملت بیاندازد.
      مزدوران جمهوری اسلامی هم در این چنین سایتهایی در صدد پاشیدن تخم نفاق هستند تا بین ایرانیان مخالف تفرقه بیاندازند. بیاد داشته باشید که تنفر از رژیم آنقدر در تار پود رژیم رخنه کرده است که در اولین فرصت ممکن با تمام نفاق پراکنی شما این رژیم را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

      حذف
    2. از توضیحاتی که در مورد روحانی دادید یه این نتیجه رسیدم که احتمالا روحانی بهتر از احمدی تژاد و با یک حالت خاصی مذاکره اتمی میکنه که سران غرب خوششان بیاد
      شاید روحانی در گذشته, هنگام مذاکره قرصی یا موادی توی لیوان آنها میریخته یا شاید عشوه آخوندی میومده.

      حذف
  13. گل گفتی واقعا آدم از دست این امت چسلامی وا میماند البته اون دسته که چاره نداشتند بکنار و آندسته هم که سوگند خورده سید علی گدا هستند هم کنار ولی این یکی گروه آخری آشغال طلب را با یک من ماست هم نمیشود پائین داد

    پاسخحذف
  14. هموطن عزیز ناشناس، من این ادبیات رو نمی‌‌پسندم ولی‌ کسانی‌ که رای دادن و گمون می‌کنن این پیروزی است و به گروه مخالف میتازن ادبیات و اخلاق مناسبتری ندارند، باشد که یاد بگیریم نظر مخالف رو هم بشنویم!

    پاسخحذف
  15. دوست ناشناس همش عدد سازی بود
    رای روحانی 50.4 درصد ،
    شرکت کنندگان 72 درصد
    رفسنجانی : "انتخابات 92 دموکرات ترین انتخابات دنیا بوده"
    همش توافق پشت پرده رفسنجانی و خامنه ای بود
    چقدر راحت گول می خوریم
    خامنه ای و رفسنجانی به ریش همون دارن میخندن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همه آنچه که گفتی‌ درست، اما مردم ایران گول نخوردند. این قصه سر درازی داره و هنوز تموم نشده.

      حذف
  16. تازه می فهمم چرا توی لیست ضریب هوشی مردم جهان, ایرانیها ته جدولند.
    از خجالت نمی دونم چی بگم.
    نوش جون مردم همیشه در صحنه ایران

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ببینم تو کجای این کره خاکی زندگی‌ میکنی‌ که اینقدر مطمئنی که ضریب هوشی مردم ایران پایینه؟ تو رو نمیدونم ، شاید همینی رو که بهش معتقدی در بار خودت صدق کنه، اما مردم ایران چنین نیستن.

      حذف
    2. ممکنه حرف شما درست باشه
      اما هیچ رشی ارائه نمیده
      من نوشته های امثال شما را که سر دسته تان مجتبی واحدی هست به نق زدن و غر زدن بدون ارائه برنامه تعبیر می کنم
      تمام افرادی که مثل شم غر غرو هستند تنها بلدند شکایت کنند هیچ پیشنهادی ندارند
      با جفتک زدن به سرنوشت خود که نمی شود استراتژیک عمل کرد
      اما روحانی : برای هر تغییری یک فضا لازم است بدون فضای باز همه بلقوه ها مدفون می شود
      آمدن روحانی مثل آمدن خاتمی فضای باز ایجاد می کند ولی با تجربه ای که از دوران خاتمی داریم دیگر ملت دوباره به احمدینژاد دیگر بر نمی گردد چرا که تجربه اش کرده
      امیدوارم شما به جاری غر زدن و نق زدن و آروغ فرمودن اندکی هم تحلیل سیاسی تان را رشد بدهید

      حذف
    3. ایرانی‌ محترم،

      اولا من سیاسی نیستم و با اجازه صاحب بلاگ: گور پدر مجتبی‌ واحدی، ولی‌ اگر سیاست این چیزیست که شما فرمودید، من به هر قیمتی هیچ زمانی‌ سیاسی نخواهم شد. اما جنابعالی که مشالا سیاسی هستید و با تربیت، لطف کنید یک راه حل بدید که ما دیگه قر نزنیم. بهت پیشنهاد می‌کنم به خاطر خودت هم که شده چند کتاب را اگر هم نخواندی، حداقل ورق بزن که دیگه از این کلمات زیبا و قصار که استفاده کردی نکنی‌.

      حذف
  17. این رژیم طرفداران خود را دارد که شما آنها را نادیده می گیرید. هدف این نیست که مسمانان و طرفداران ولی وقیح را یکجا به دریا بریزیم. مساله رسیدن به یک همزیستی مسالمت آمیز است، نه جایگزینی یک رُیم فاشیستی دینی با یک رژیم فاشیستی ضد دین !

    پاسخحذف
  18. الان شنیدم پشت سر هم صدای بوق میاد از پنجره نگاه کردم دیدم مردم جشن گرفته اند, یهو یادم اومد انتخاباته, گشتی زدم توی نت ببینم حالا به کی رای دادند, به نظر میرسه به این یارو آخونده روحانی, البته من تا جایی که یادم میاد بین این نامزدها این آقایان جلیلی و روحانی سربازان خامنه ای بودند
    بی خیال, داستان از این حرفها گذشته
    اول از همه به آقای خامنه ای تبریک میگم, واقعا دست شیطون رو از پشت بستی!
    دوم به مردم غیور ایران که پس از 34 سال باز به یک آخوند رای دادند, احتمالا سایز بطری نوشابه خانواده هم در چهار سال آینده تاثیری رویتان نخواهد داشت.
    التبریک
    الله اکبر

    پاسخحذف
  19. واقا بنزین نظام داشت تموم میشد عزیزان ساده دل دوباره باکش رو پر کردند آورین

    پاسخحذف
  20. این نظام به یک سوپاپ اطمینان دیگه نیاز داشت.

    پاسخحذف
  21. پدرسوخته ها طوری مردم ایران را فریفتند که مردم دارند شادی میکنند. از اصغر قاتل هم بدترند.

    پاسخحذف
  22. بیا فرض کن ما ملت الاغ هستیم و این اغا و اخوندا بر گرده ما سوارن ؛ خب یا ما عرضه داریم که جفتک بزنیم و انها را پایین بیفکنیم یا نداریم ...ایا بنظر شما که خبره هشتید همچین توانی در ملت سراغ دارید که انها را تمسخر میکنید که رای دادند؟
    خب حالا فرض کن ما ملت الاغ را مخیر کرده اند که از بین 8 خر سوار یکی را انتخاب کنیم , معلومه که منطقی این هست که ما خر سواری را انتخاب کنیم که لا اقل سواری بلد باشد , 8 سال احمدی نژاد را ندیدی که مدام سیخ به ما تحت ملت کرد؟ طبیعی هست که در این جریان مای ملت در فرصت پیش امده بخاهیم خر سوار را عوض کنیم ... این اصل موضوع است چه ربطی به اغا دارد؟؟؟؟ تو اگر دلسوزی من اگر دلسوزم ما اگر دل سوز میهن هستیم باید رخ به رخ با توده عوام حرف بزنیم که روزی ان جفتک را بزنیم و خرسوارن را سرنگون کنیم پس خواهشن کمی اندیشه کن و از این گونه استدلال ها نیار ...... خمینی هزاران هزار از این اخوند ها داشت که در نبود روزنامه و اینترنت و تلوزیون شاه تونست حرفش رو به مردم برسونه اما مای جماعت خاب روشنفکر کجا و کی تونستیم تشکیلات منسجمی چون اخوندا داشته باشیم ؟؟؟؟ انها تونستند این الاغ کذایی رو رم بدن و شاه رو براندازن و خودشون بشینن پس ما هم اگر ادعای دو کلام سواد داریم باید مثل اخوندا , با توده بیامیزیم نه مسخره کنیم مثل این داستان تو .... فدایت کوروش .

    پاسخحذف
  23. اصل داستان به گونه دیگریست:

    8 سال پیش، بچه برای خرید آبنبات میره پیش اصغر قاتل.. اون هم بهش داروی خواب آور میده و بعد ترتیبش رو میده و بچه متوجه نمیشه

    4 سال پیش دوباره بچه برای خرید آبنبات میره پیش اصغر... اون بچه که از ماجرای 4 سال قبلتر بیخبره دیر متوجه میشه ولی مقاومت می کنه و اصغر قاتل اگرچه ترتیبشو میده ولی خود اصغر بدجوری زخمی میشه... یک دستش که چلاق بود حالا بخاطر درگیری با بچه یک پای شل هم پیدا می کنه!

    اما امسال که بچه میخواست بره آبنبات بخره دودل بود که آیا اتفاق دوره قبل میفته یا نه؟
    ولی اینبار چون «محمود لافزن» و «حسین(باراک) تیغ زن» چند بار ترتیب اصغر قاتلو داده بودند اون بشدت ضعیف و منزوی شده بود.(شاید هم اخته شده باشه!) به همین دلیل توان در افتادن دوباره با بچه را که حالا بزرگتر و قویتر هم شده بود نداشت. کاری به کار بچه نداره و حتی یک آبنبات مجانی هم به بچه میده. ولی جلوی دیگران وانمود می کنه که ترتیب بچه رو داده!

    پایان داستان

    پاسخحذف
  24. من خوابیدن زیر خوابیدن زیر امثال اصغر قاتل و به همسو شد ن و دمخور شدن یکی مثل تو ترجیح میدم
    یعنی وقتی امثال تو میشن مخالف واسه اینکه طرفدار جمهوری اسلامی باشم یه لحظه هم درنگ نمیکنم جشن پیروزی به امثال تو نیومده
    لمپن

    پاسخحذف
  25. نظر شما جالب بود خصوصا توی این دوره زمونه که طنز خوب نایاب شده مطلب شما ناخوداگاه خنده رو به لبهای آدم میاره اما (امان از این اماها) دو نکته هم بگم که شاید برای کامل کردن مطلب مفید باشه 1- همه مطالب به این سادگی که شما گفتی نیست. دنیا، دنیای پیچیدگی هاست و آدم ها موجودات بسیار آشوبناکی هستند. 2- نگاه کردن به موضوعات به این شکل چیزی به نام توهم توطئه رو به خاطر آدم میآره حتما می دونی طبق تعریف "تئوری توطئه عبارتست از نداشتن اعتقاد یا باورنکردن شکل ظاهری و رسمی رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی. تئوری توطئه در شکل حاد آن بیانگر این است که تمامی بدبختی‌های عالم در پی اعمال گروهی از افراد پرنفوذ و معمولاً پنهان است. در بیان این مفهوم گفته می‌شود گروه‌های کوچک و تیزهوشی دارای امکانات سیاسی، مالی، نظامی، روانی و علمی در پس تمام حوادث خوب و بد این دنیا هستند." نمی خوام بگم خامنه ای روحش هم خبر نداره و ملت همینجوری به روحانی رای دادن و رایشون هم کاملا سالم! خونده شده! نه من همچین منظوری ندارم اما میگم اگه خامنه ای توان همچین برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای داره پس چرا وضعش خیلی خوب نیست؟ آدمی که توان این سطح از برنامه ریزی داره باید بین مردم ایران و جهان لااقل به اندازی گاندی یا دالای لاما محبوب باشه اما میدونیم که تقریبا به اندازه هیتلر منفوره!... اما در هر صورت مطلب شما و نگاه طنز گونه شما جالب بود.

    پاسخحذف
  26. az khoshhali mardom khoshhalam .ama hamon jorie ke yeki az dostan goft system ba in kar barayeh khodesh zaman kharid.deghat konid lotfan sharayet keshvar az lahaze siaci va eghtesadi dar sharayeteh bad ham dar dakhel va ham dar kharej az keshvar dareh.
    system ba mohandesi jadid dar entekhabat be chand natijeh resid. yeki in ke khast begeh entekhabat azadeh va mardom rai dadand va kasi ro mesleh doreh ghabl be zoor entekhab nakardand. dar sorati ke shoraie negahban ba gozinesh kandid haie khodeshon ro moarefi kardand. az nazareh man degargoni bayd be moror anjam besheh ama systeme dikatatori barash fargh nemikoneh nemoneh haie barez vojod dareh. be yek shart shayd betavan ghabol kard ke emkanate taghir dar in keshvar bevojod biad. va on amal kardan be harf haie ke zadeh misheh az tarafe raise jomhore jadid.
    agar beshe azadi zendaniane siaci azadi matboat va azadi jenah haie movafegh va mokhalef o ra dashteh bashim fekr konam dar iran beshe be moror taghirate omdeh ro dashteh bashim. nokteh akhar in ke 1 diktator hich vaght az manafe khodesh gozasht nemikoneh

    پاسخحذف
  27. واقعا نمی تونم بین تو و یه بسیجی فرقی بگذارم.
    از حرف زدن هر دوتاتون بدم میاد.
    از هر دوتاتون که از یه طرفی ته خطین بدم میاد.

    پاسخحذف
  28. عالم و آدم اصغر خان رو میشناسه به خصوص بچه که عمریه با جنابش شب نشینی داشته. فکر نمیکنید بچه خودش خوش خوشانش میشه که حاضر نیست این شب نشینیها رو ترک کنه؟

    پاسخحذف