باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

سنگ پای آخوندی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدحسن ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید براینکه مظلوم ترین و محروم ترین قشر جامعه، روحانیت هستند، اظهار داشت:روحانیان از حداقل های خدمات شهری محروم هستند از این رو باید به فکر تامین معیشت روحانیت با عزت و کرامت باشیم.
از این جا بخوانید

میخواستم چیزی در مورد این ادعای آقای مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه بنویسم، هرچه سبک سنگین و دودوتا چهارتاکردم نتونستم از بلاتکلیفی بیام بیرون.ناچار استخاره کردم بد اومد. پیش خودم گفتم لابد خیری در این ننوشتن است و یا شاید این ادعا درسته و من بی خودی- مثل اسپند روی آتش- بالا پائین می پرم تا ثابت کنم چرت و پرت است.
با دقت تر خوندم و بدون حب وبغض- که در اینگونه مواقع به ناچار مخ آدم رو احاطه میکنه- فکر کردم، دیدم که بنده ی خدا یک جورایی حق داره.
سی و دو ساله با هزار جور کلک و نیرنگ و کشت و کشتار ممکلت رو چاپیده‏اند ولی هنوزآخوند ها از حداقل خدمات شهری محرومند. نمونه های زیربه خوبی این محرومیت ها را نشان میدهند:
-هر آدمی براحتی توی شهر میتونه کنار خیابون منتظر سوار شدن به یک وسیله‏ی نقلیه عمومی بایسته ولی یک آخوند اگر اینکار رو بکنه هزارتا فحش و متلک جوراجور نصیبش میشه.
-هر آدمی میتونه شب ها سطل آشغال رو ببره سر کوچه بذاره ولی یک آخوند عمرن این کار از عهده اش بر نمیاد.
-یک آدم میتونه راحت بره ساندویچی یا کافی شاپ ولی تصور دیدن یک آخوند در اینجور مکان ها قدری نامانوسه.
- یک آدم میتونه باخانواده ویا دوستش بره تو پارک قدم بزنه ولی آیا یک آخوند میتونه براحتی اینکار رو بکنه.
-یک آدم اگر توی خیابون دچار مشکلی بشه می تونه از عابران کمک بخواد ولی اگر این وضع برای یک آخوند بوجود بیاد دیگران نه تنها کمک نخواهند کرد بلکه حداقل متلکی که بهش میگن اینه "خوبش شد".
- اگر خونه ی یک آدم آتش بگیره همه میان کمک که خاموشش کنند ولی اگه خونه یک آخوند آتش بگیره دل خیلی ها خنک میشه.
اصلن یک آخوند میتونه مثل آدمها در شب ازدواجش با ماشین تو خیابون ها بچرخه و بوق بوق کنه؟ اصلن کسی از آدمها با آخوند ازدواج میکنه؟
خلاصه، خوب که دقت کنیم می بینیم بیشتر مکان های عمومی در یک شهر با آخوند در تضاده. انگار همه جا دوربین مخفی کار گذاشته‏اند که هر فعالیتی که برای آدمها، عادیه برای آخوندها به نوعی عجیبه و در صورت بروز این فعالیت ها سریع فیلم و عکس و خبرش مخابره میشه و میشه خبر داغ.
شاید همان بهترکه برای این موجودات عجیب و ناسازگار با محیط شهری فکری بشه و برگردند به اونجایی که بهش متعلق اند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر