باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

رفیق دایورت الدوله قجر



در اواخر دوران قاجار به دلیل گسترش آزادی‌های نسبی، خواسته های جامعه روشن‌تر به گوش می‌رسیدو انتقاد از حکومت و لزوم پاسخ‌گوییِ دربار و سیاسیون شکل تازه‌ای به خود گرفت.
دربار و حاکمان وقت نیز لازم دیدند که به نوعی به این نیازِ تازه شکل گرفته پاسخ گفته و پلی ارتباطی میان دربار و مردم و تا اندازه‌ای کشورهای دیگر برقرار سازند.
قرار بر این شد که منصبی جدید در ساختار حکومتی تعریف گردد و صاحب این منصب یا شغل جدید این وظیفه را بر عهده گیرد.
وظیفه‌ی اصلی این فرد پاسخ‌‌گویی به انتقادات و نوعی سخن‌گویی دربار بود. از آنجایی‌که خود حاکمان می‌دانستند که بیشتر انتقادات به حق است و حاصل بی کفایتی و گند زدن‌های پی در پیِ مقامات فاسد بوده که از راه منطقی قابل پاسخ‌گویی بدان‌ها نخواهند بود، به این فکر افتادند که شرایط احراز این منصب را به گونه‌ای تعریف کنند که فرد مذکور موظف و قادر به ماست‌مالی و ماله‌کشیِ سوتی‌های حاکمان باشد.
این بدان معنا بود که می بایست فرد مسوول با سخن‌وری، مغالطه و سیاست‌بازی دلیل اصلی مشکلات را از دربار و درباریان و بنابر مصلحت، به شخص و محل دیگری منحرف نماید.
بنابر رسم معمول، در پی انتخاب عنوانی برای این منصب برآمدند و به طور منطقی و با توجه به شرح وظایف گفته شده، می بایست عنوان «منحرف الدوله» و یا « منحرف السلطان» را انتخاب می‌کردند ولی برای جلوگیری از تشویش اذهان ترجیح داده شد از معادل فرنگیِ آن «دایورت الدوله» استفاده شود.
مرحله‌ی بعد انتخاب فرد مناسب برای این منصب بود.
با پیری دانا مشورت کردند و آن مرد خردمند پاسخ داد که تنها کسی می‌تواند از عهده‌ی این مهم برآید که قادر باشد خروج باد معده را شقیقه مرتبط سازد، چرا که این تنها موردی‌ست که ملایان هنوز از عهده‌ی حل آن بر نیامده‌اند و در رساله‌های‌شان نشانی از آن نیست!
به اندرونی دربار اعلام نیاز کردند. پس از چند روز، از اندرونی پیغام رسید که یکی از شازده‌گان قجر که به تازه‌گی از ممالک روسیه بازگشته، آماده‌گیِ برای پاسخ به این چالش را دارد. او فارغ‌التحصیل سن پترزبورگ (لنین‌گراد) است واز پایان نامه‌ی تحصیلی‌اش  با عنوان «الحاق آبهای گرم جنوب به سرزمین الهی کربلا» در نجف اشرف دفاع کرده است.
در روز مقرر شاهزاده‌ی مذکور با ابُهت، با سبیل‌های آنکارد شده، کلاه قجری به سر و عبایِ متبرک شده‌ی نجف وارد شد و اظهار نمود که با فرمولی ابتکاری توانسته است این معضلِ تاریخی را حل نموده، پس توانایی احراز منصب جدید را دارد.
در میان تعجب و اشتیاق حاضران، وی چنین ادامه داد که فرمولی نوشته است که نشان می دهد اگر فشار خروجی باد معده از مقدار معینی بیشتر شود، موج ایجاد شده از راه اعصاب شکم و گردن به شقیقه های فرد منتقل شده و موجب درد در شقیقه و در شرایطی خاص گیجی فرد خواهد شد!
حاضران به افتخار این کشف بزرگ به پا خاسته و با کف زدن های خود او را تشویق و به تدبیر او آفرین ها گفتند.
و بدین سان اولین « دایورت الدوله» به طور رسمی وارد نظام حکومتی ایران شد.
وی بعدها و پس از انقلاب بلشویکی شوروی کلمه‌ی « رفیق » را به اول عنوان خود افزود و کلاهی همچون کلاه چگوارا  و آل احمد بر سر گذارد تا ماهیت ضد امپریالیستی خود را نشان دهد. هم‌چنین بعد از سقوط سلسله‌ی قاجار کلمه‌ی « قجر» را به آخر عنوان خود اضافه کرد تا شاهزاده‌گی‌اش از یادها نرود.
باری « رفیق دایورت الدوله قجر» نه تنها به رفع و رجوع، توجیه و ماله کشیِ بی کفایتی های دربار همت گمارد بل‌که بنابر درخواست شیخ فضل‌الله نوری، جامعه‌ی روحانیت و علما و مدرسین حوزه علمیه قم به بازنویسیِ حوادث تاریخی نیز پرداخت و بدین‌گونه خدمات شایانی به تشیع، کمونیسم، نظام پادشاهی و حکومت ولایی نمود.
لازم به ذکر است وی اسرار و فوت و فن کارهای تخصصی خود را از طریق کمینترن شوروی و حوزه های علمیه در اختیار رفقای مورد اعتماد و ولایت‌مداران امپریالیست ستیز قرار داد و به همین دلیل راهش تا کنون ادامه دارد. جانشینان او امروزه در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور فعال داشته و کماکان با حفظ عنوانِ «رفیق دایورت الدوله قجر» به دایورت کردن و انحراف ریشه و دلیل بسیاری از وقایع و رخدادها به سمتی که مصلحت است مشغولند.
در زیر به نمونه هایی از آثار، خدمات و رد پاهایِ رفقای دایورت الدوله در تاریخ ایران و جهان اشاره می شود:
-          دایورت کردن حمله ی وحشیانه اعراب به ایران و کشتار و فجایع مسلمانان به: اسلام  با مهر و دوستی و بدون درگیری به ایران آمد و مردم به جان آمده از جور و ستم موبدان زرتشتی و فساد ساسانیان با آغوش باز پذیرای اسلام شدند.
-          دایورت کردن جنگ جهانی و اشغال ایران توسط متفقین به: به دلیل کودتای رضا قلدر و سیاست اشتباه ایران به اشغال بیگانه گان در آمد. اگر سلسله قاجار پا بر جا می بود هیچ‌گاه کسی شهامت حمله به ایران را نداشت.
-          خصومت انگلیس وروسیه با ایران : اگر رضا خان میر پنج بی جهت به پروپای شیخ خزعل و امثال پیشه وری نمی پیچید این گونه روابط ما با این دو ابر قدرت تیره نمی شد.
-     شکوه، پیشرفت و آزادی های سیاسی در دوران قاجاربه: نابودی و عقب گرد کشور توسط دیکتاتوری پهلوی ها
-          اگر کشف حجاب اجباری و سخت گیری به روحانیت نبود دیکتاتوری در ایران شکل نمی گرفت.
-          دایورت اشتباه سیاست مداران و روشنفکران در شکل گیری جمهوری اسلامی و قدرت گیری خمینی به: خواست مردم و پذیرش با آغوش باز مردم به ستوه آمده از دیکتاتوری پهلوی.
-          دایورت جنایات و کشتار دهه شصت به: مبارزه مسلحانه و اعلان جنگ گروه های چریکی و بمب گذاری ها در اوایل انقلاب
-          دایورت ریشه ی احکام و قوانین ضد بشری اسلامی به : قرائت اشتباه از اسلام و اختراع اسلام رحمانی
-          دایورت علت اصلی عدم اتحاد مخالفان رژیم و ماندگاری رژیم به: سوگند پادشاهی رضا پهلوی.
-          دایورت عدم موفقیت شورای ملی ایران به: حضور عناصر بسیجی در آن
-          دایورت پیروزی تیم فوتبال به: خوش قدمی روحانی
-          دایورت باخت تیم فوتبال به: مربی خارجی
-          دایورت دلایل نابودی ایران در 34 سال حکومت اسلامی به: عدم لیاقت احمدی نژاد
-          دایورت علت روی گردانی جوانان از اذان و نماز به: ترانه های شاهین نجفی
-          دلیل خاموش نشدن صدای آزادی خواهی مردم به: حضور فعال حزب توده و فعالیت های آقای فرخ نگهدار
-          علت اصلی حمله عراق به ایران: کل کل کردن های محمدرضا پهلوی قبل از انقلاب برای صدام
-          دلیل حمله به سفارت آمریکا: ندادن اجاره ی ماهانه
-          علت تنفر مردم از حزب توده: تبلیغات امپریالیست جهان خوار و باند بازی سلطنت طلب ها

-          علت شرکت مردم در انتخابات: علاقه و عشق مردم به روحانیت و به خصوص آقای خاتمی و کمی هم رفسنجانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر