باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۲ تیر ۲۶, چهارشنبه

ترجمه‌ی نامه‌ی لورفته‌ی بنی صدر به نشریه «السیاسه » کویت











به: سردبیر محترم روزنامه‌ی وزین السیاسه (کویت)
از: ابوالحسن بنی صدر، رییس جمهور در تبعید جمهوری اسلامی ایران
با احترام،
پیش از هر چیز لازم است مراتب قدردانی خود و مردم ایران و فرانسه را از زحمات جنابعالی و همکاران‌تان در تهیه و انتشار روزنامه وزین السیاسه ابراز داشته و به اطلاع برسانم که نشریه شما یکی از پرطرفدارترین نشریات در بین مردم فرانسه بوده و بدون اغراق هر فرانسوی هر روزه قبل از هرکاری به سراغ نشریه شما رفته و روز خود را با آن آغاز می‌کند. لازم به ذکر است که بسیاری از خانواده‌های فرانسوی فرزندان خود را به یادگیریِ زبان عربی به منظور استفاده از «السیاسه» ترغیب می‌کنند.
جناب سردبیر محترم،
قصد من از نگارش این نامه جلب توجه شما وپرداختن به موضوعی قدیمی‌ست که به تازه‌گی در بین جامعه‌ی مجازی ایرانی مورد توجه قرار گرفته وممکن است به نحوی شما را به این بحث درگیر ساخته و منافع‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.
موضوع برمی‌گردد به مصاحبه‌ی روزنامه شما با شخصی به نام «شاپور بختیار» در حدود 32 سال پیش!
اکنون پس از گذشت این همه سال و پس از روشنگریِ اصحابِ بنده و انتشار مجدد این مصاحبه، عده‌ای -که دشمنی آنان با آزادی بیان برای همگان محرز بوده و با کیش شخصیت سعی در زنده نمودن ناسیونالیسم را دارند- قصد داشتند که منکر وجود این مصاحبه شوند و سپس در پیِ زیر سوال بردن هویت و اعتبار روزنامه‌ی شما بودند که خوشبختانه با هوشیاری و واکنشِ خودجوش اهالی بیت اینجانب، عقب نشینی کرده و با توسل به شخص معلوم الحالی به نام نوری زاده، ادعا کرده‌اند که بعد از چاپ این مصاحبه، تکذیبیه‌ای برای شما -درهمان زمان-ارسال گشته ولی روزنامه‌ی شما از انتشار آن سرباز زده و یا در محل نا مناسبی و پس از گذشت چند ماه منتشر نموده است!
به هر حال وظیفه‌ی خود دانستم به شما اطلاع دهم که برای حفظ صلح درمنطقه و برهم نخوردن «موازنه‌ی عدمی » در بین امت اسلام و بنابر«اصل راهنما» می بایست این‌گونه توطئه‌های ناسیونالیستی را در نطفه خفه کرد.
ازجنابعالی انتظار می‌رود که این دشمنان «ولایت جمهور» را نومید گردانده و یا ترتیبی اتخاذ گردد که آن تکذیبیه را تکذیب نمایند.
پیشاپیش از زحمات شما قدردانی نموده و اعلام می‌نمایم که تمامی هزینه‌های مرتبط با این تکذیبیه، از محل وجوهات «اقتصاد اسلامی» و توسط بیتِ اینجانب پرداخت خواهد شد.
برادران مسلمانِ عرب-فرانسوی ما یک ضرب‌المثل دارند که می‌گوید: حقیقتی را بیان کن که  منافع خود یا برادر دینی‌ات را تامین کند!
ارادتمند
رییس جمهور تبعیدی جمهوری اسلامی ایران(فرانسه)
ابوالحسن بنی صدر
هشتم رمضان المبارک 1434

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر