باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

در جستجوی شیران ایران زمین

افزودن عنوان


در سایت خبرآنلاین  خبری امده بود با این عنوان:
«آزمایش DNA برای پیدا شدن پدر و مادر بچه شیرهای تهران گرد»

با دیدن این خبر، نا خودآگاه یاد داستان سیندرلا و نامادری‌اش افتادم. سیندرلا و کفش گمشده‌اش آنقدر مشهور هستند که نیاز به یاد‌آوری آن نباشد. فقط اشاره میکنم که منظور من آن قسمت از ماجراست که پسر پادشاه با لنگه کفشی در دست دربه در بدنبال معشوق زیباروی‌اش –که همان سیندرلا باشد- در حال جستجو بود که به خانه‌ی نامادری سیندرلا رسید و درخواست کرد که هر دختری در آن خانه است آمده و آن لنگ کفش را آزمایش کند تا در صورت اندازه بودن، بتواند دلدارش را بیابد. نامادری معروف هم دو دختر خود را آورده و سعی میکرد به هر ترفندی شده آن لنگه کفش را در پای آنها جای دهد و حتا حاضر نمی شد که بگوید دختر دیگری – که همان سیندرلا باشد- در آنجا زندگی می‌کند..
باقی داستان را همه می‌دانند و لازم به بازگویی آن نیست.

برگردیم به بچه شیرهای تهران گرد خودمان که قرار است با تطبیق DNA آنها بدنبال پدرومادرشان بگردند تا اثبات کنند که این شیران از نژاد ایرانی هستند و یا به صورت قاچاق وارد شده‌اند. گروهی نیز معتقدند که نسل شیرایرانی بکلی منقرض شده است. لابد مسئولین محترم بیت رهبری پس از شنیدن این خبر حکم کرده‌اند که این نمونه برداری DNA باید از بیت رهبری شروع شود چرا که اگر نژاد شیری- قرار است- یافت شود بی‌گمان در آنجا خواهد بود و نه هیچ جای دیگر. اما پس از آزمایش نمونه ها همه رقم جانور از تمساح گرفته تا خر، میمون و حتا دایناسور هم پیدا شد، اما دریغ از یک شیر یا حتا ببری، پلنگی و یا گربه!

حالا منکر همه چیز شده و اصرار دارند که نژاد شیر دیرزمانی‌ست که در ایران منقرض شده و این بچه شیرهای بینوا حتماً به صورت قاچاق به کشور وارد شده اند.
کاش لااقل کسی بود به آنها حکم می‌کرد چند صد کیلومتر آن طرف تر در نزدیکی شیراز یا همان پاسارگاد را جستجو کنند تا بدانند که ژن "شیرایرانی" در کجا می توان براحتی یافت، و اگر به دنبال نمونه‌ی زنده‌ی آن هستند در نزدیکی‌شان جایی‌ست به نام اوین، با مراجعه به آنجا شیران دربندی را می‌یابی که در قفس ظلم و جهل اسیرند. در آنجا درخواهید یافت که نسل "شیران ایران زمین" هیچگاه نابود نخواهد شد.
  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر