باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

نوریزاد : انقلاب نزدیک است.



محمد نوریزاد در نوزدهمین نامه خود به خامنه ای، دستگاه سرکوب رژیم را تجزیه و تحلیل کرده و مشخصات و طرز عمل آن را با جزییات توضیح داده است. نوریزاد در این نامه به موارد مهمی اشاره می‌کند که در نامه‌های پیشین‌اش کمتربه چشم می‌خورد.
نکات برجسته‌ی نامه‌ی نوزدهم  نوریزاد را مرور می‌کنیم:
- او اختراع و شروع به کار این ماشین سرکوب را ازبدو پیروزی انقلاب می‌داند و خامنه‌ای را به عنوان مخترع مکمل و کامل کننده‌ی آن معرفی می‌کند. این بدان معناست که نوریزاد معتقد است که در زمان خمینی رژیم اسلامی دستگاه سرکوب را ساخته و پرداخته نموده بود و نمی‌توان آن دوران را طلایی و منزه از ظلم و ستمی که اکنون در جریان است دانست.

- نوریزاد در ادامه با نوع کارکرد ماشین سرکوب رژیم به مواردی مانند: حمله به محافل روشن‌فکری، حمله به کوی دانشجوبان، جنایت و آدم‌کشی، دزدی، قاچاق، حمله به منازل مخالفان و بسیاری دیگر از موارد ظلم و جنایات اشاره می‌کند.

- او به حمله‌های برنامه ریزی شده به منازل روحانیونی برجسته مانند شریعتمداری و منتظری نیز می‌پردازد و آنها را افرادی بی‌گناه میداند که فقط افکاری متفاوت داشته‌اند. این اشاره به نوعی تابو شکنی و زیر سوال بردن اعمال خمینی در حمله به آیت الله شریعتمداری و منتظری ست.

- نوزیزاد ولی فقیه را مسئول و کنترل کننده‌ این دستگاه سرکوب می‌داند و از خامنه‌ای می‌پرسد اگر با عمل‌کرد این دستگاه موافق نیست چرا تاکنون آنرا متوقف نکرده است.

- در پایان نوریزاد به زیبایی چگونه‌گی شکل‌گیری انقلاب را از درون دل درد مند جامعه توصیف میکند و آنرا به زایمان و تولدی دیگر تشبیه می‌کند.
  نوریزاد می‌گوید:" جامعه ی ما نیز چنین شده است. کم کم از دردی که می کشد لذت می برد. فصل زایمان او فرارسیده است."
نوریزاد انقلاب را نوید می‌دهد.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر