باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ آبان ۲۲, یکشنبه

فوتبال سیاسی، فوتبال مذهبی می شود!

در خبرها آمده بود که یک مداح هیات مذهبی جامعه اسلامی فوتبال پیشنهاد داد نام باشگاه ابومسلم عوض شود. (منبع)
هدف این پیشنهاد این بود که بدلیل آنکه ابومسلم در مقابل ائمه ایستاده بوده است، استفاده از این نام باعث شکست های این تیم و عدم راه یابی به لیگ برتر شده است . این مداح از مسوولان تیم ابومسلم خواسته است اگر خواهان موفقیت این تیم هستند، نام آنرا به "ثامن" یا "ضامن" تغییر دهند.
باید اقرار کرد که پیشنهاد خوب، مناسب و کم هزینه ای ست! اصلاً چه معنا دارد که در مملکت اسلامی اینگونه اسامی انتخاب شوند؟! وقتی سالیانه میلیون ها زائراز بلاد اسلامی برای حاجت گرفتن به مشهد مقدس می روند و از بارگاه امام هشتم یاری می طلبند ، چرا تیم فوتبال این شهر نباید به آن حضرت دخیل ببندد؟
به هر حال وقتی همه چیزمان سیاسی می شود و بعد سیاست را به دین و مذهب گره می زنند، ناگزیر فوتبال مان که سیاسی شده بود، می بایست مذهبی شود. خدا را چه دیده اید شاید این طرح جواب داد و لااقل فوتبال مان جهانی شد! ما که بخیل نیستیم!
اصلاً بهتر است این طرح را در ابعاد وسیع تر اجرا کنند و مثلاً نام "تیم ملی ایران" را هم "تیم ملی عربستان " بگذارند تا شئونات حفظ شود. فقط تنها مشکلی که هست اینست که اگر دو تیم که نام هر دوی شان با نامی از اسماء متبرک مزین شده باشد و رودر روی هم قرار بگیرند، کدامیک موفق خواهند شد و یا شاید هم این پرسش نقض غرض است و در این حالت رقابت بین تیم ها اصولن بی معناست و در هر صورت به هدف فرهنگی-ارزشی مان رسیده ایم و باکی از برد و باخت ظاهری نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر