باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

خرید رای با سیب زمینی به شیوه ی احمدی نژاد توسط اخوان المسلمین در مصر



به گزارش واشنگتن پست تعطیلات اسلامی آخر هفته (عید قربان) برای اخوان المسلمین به موقعیتی طلایی بدل شد تا این گروه بتواند با استفاده از موسسات خیریه خود به عرضه ی مواد غذایی ارزان قیمت در مناطق محروم قاهره بپردازد. فروش موادی مانند سبزیجات، سیب زمینی و گوشت به قیمتی پایین تر از قیمت بازار مورد استقبال اقشار کم درآمد شد. منتقدان این عمل اخوان المسلمین را به عنوان خرید رای برای انتخابات پیش روی که در اواخر نوامبر برگزار میگردد، ارزیابی کرده اند هرچند اخوان المسلمین آنرا قسمتی از خدمات اجتماعی خود به مردم می دانند.



گویا این سُنتی ست پسندیده که، پول های مردم را به بهانه های گوناگون از قبیل وجوهات شرعی وغیره جمع آوری می کنند و دوباره قسمتی ازهمان پول را به مردم محتاج و فقیر پس می دهند . اما از آنجا که ملا جماعت -از هر ملیتی که باشد- هیچ چیزی را به رایگان به کسی نمی دهد شاهد آنیم که با الگو برداری از رییس جمهور ولایت فقیه جناب احمدی نژاد که در آستانه ی انتخابات سیب زمینی بین مردم تقسیم میکرد، آقایان " اخوان المسلمین" در آستانه ی انتخابات مجلس مصر، گوشت، سیب زمینی،لیمو، سبزیجات و دیگر مواد غذایی را با قیمتی ارزان و گاهی نیم بها بین اقشار فقیر قاهره و دیگر شهرهای مصر توزیع می کنند.
باید نگران بود که عاقبت این گونه دمکراسی که رای آن با سیب زمینی و سبزیحات خرید و فروش می شود به کجا خواهد انجامید.

۱ نظر:

  1. این نهایت بی انصافی است اخوان المسلمین در تمام طول دوران سیاه دیکتاتوری سعی در بهبود معیشت مردم فقی داشته است مگر اکنون چه اتفاق خاصی افتاده است که فقرا را به حال خویش رها کنند، در ضمن دوست عزیز من این دو با هم قیاس مع الفارق است این کمک کجا و کمک های پوپولیستی احمدی نژاد برای رای کجا؟
    اندکی منصفانه و آگاهانه به وقایع بنگریم آیا بهتر نیست؟!؟

    پاسخحذف