باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

نامه 1022 روشنفکر، فعال مدنی، زندانی سیاسی و فعال اقتصادی به اتحادیه اروپا: بعد از اوباما نوبت شماست!


در آستانه سفر حسن روحانی به نيويورک و در پی انتشار نامه سرگشاده ی ۵۱۱ نفر از روشنفکران، فعالان مدنی و سياسی، اساتيد دانشگاه و هنرمندان ايرانی  به باراک اوباما،1022 نفر دیگر از روشنفکران و فعالین مدنی طی نامه ای به اتحادیه  اروپاخواستار آن شدند که به گامهای مثبت ايران از طريق مذاکره‌ی خوش‌فرجام با نتايجِ ملموسِ «برد-برد» و رفع تحريمهای ناعادلانه‌ی اقتصادی پاسخ مثبت بدهند و موجب تداوم اين گام‌ها از هر دو سو شوند.
برخی از امضاء کنندگان این نامه:
فائزه هاشمی(زندانی سیاسی و فعال حقوق زنان)- مهدی هاشمی (زندانی سیاسی و فعال مدنی)- بابک زنجانی( بسیجی و فعال اقتصادی)- سعید مرتضوی( قاضی و فعال مدنی)- ده نمکی(هنرمند و کارگردان و فعال حقوق بشر)- رحیم مشایی(فعال فرهنگی و اقتصادی)- رویانیان( فعال اقتصادی و مدیر باشگاه مردمی پرسپولیس)- فتح الله زاده( فعال اقتصادی وناشر)- علی مطهری( نماینده، فرزند شهید و فعال سیاسی)- محمد رضا خاوری( رییس سابق بانک ملی)- غلامحسین اژه ای( دادستان، قاضی و فعال حقوق بشر)- شمقدری( هنرمند و فعال فرهنگی)-فاطمه رجبی( حقوق دان و فعال مدنی)- سردار احمدی مقدم( فرمانده ناجا و فعال حقوق بشر)
متن اين نامه‌ی سرگشاده از اين قرار است:

 رئيس و اعضای محترم اتحادیه اروپا

 بعد ازآقای باراک اوباما نوبت شما است.

جمهوری اسلامی اکنون به این نتجه رسیده است که برای حفظ خود می بایست با جهان غرب تعامل سازنده و مثبت داشته باشد. شرکت امت اسلامی ما در انتخابات ریاست جمهوری و موافقت رهبر عظیم الشان ما با انتخاب اقای روحانی به عنوان ریاست جمهور بیان گر این سیاست جدید جمهوری اسلامی است. شاهد بوده اید که برای اولین بار رهبر عالیقدر ما امر کردند که در گقتمان سیاسی خود با غرب نرمش نشان دهیم که این ها را می توان به عنوان گام های عملی ما برای برای آغاز دوران جدیدی از روابط فی مابین به حساب آورد.
برای نشان دادن این تغییرات به افکار عمومی غرب تعدادی از زندانیان سیاسی که دوران محکومیت شان رو به پایان بود را به شکل مشروط ازاد نمودیم.

اکنون نوبت شماست که از حضور رئيس‌جمهور روحانی در نيويورک برای باز کردن قفل روابط با ايران بهره بگيريد. دستيابی به صلح پايدار در منطقه تنها با همکاری ايران ميسر است. حيف است که اين فرصت تاريخی بسوزد. اکنون نوبت شما و جامعه ی جهانی است که تداوم گامهای ايران را از طريق پاسخ مناسب، مذاکره‌ی خوش‌فرجام با نتايجِ ملموسِ «برد - برد» و رفع تحريم های ناعادلانه‌ی اقتصادی تضمين کنيد.

روندهای اميدبخش در کشور ما فضا را برای گشوده شدن گره کور سی و چند ساله روابط ايران و غرب و به ويژه حل و فصل پرونده هسته ای ايران مساعد ساخته است.
ایران اکنون سراسر مملو از شادی، نشاط ، امیدواری و تدبیر است. در مذاکرات پيش رو رئيس جمهور – دکتر حسن روحانی - و وزير خارجه - دکتر جواد ظريف-، از حمايت قاطع حکومت ايران، رهبر انقلاب، اکثريت رای دهندگان ايرانی وما فعالان مدنی و دموکراسی خواهان ايرانی بهره‌مندند.

روابط اقتصادی و سياسی گسترده تر ايران با جهان از لوازم بسط  سرمایه گذاری و تجارت و شادی مضاعف ماست. اگر آمريکا و جامعه ی جهانی از اين فرصت طلايی و شايد تکرارناپذير بهره نگيرند، بدبينان و دشمنان عادی‌سازی روابط ايران و غرب و مردم عوام این واقعه را جشن گرفته و باز به امید براندازی نظام الهی ما اقدامات خود را دوچندان خواهند نمود. به خوبی می دانید که صلح و آرامش و منافع همه ی ما  را در منطقه به وجود جمهوری اسلامی وابسته است.

جمعی از زندانيان سياسی سابق، روشنفکران ايرانی و فعالان مدنی ، سياسی، اقتصادی و فرهنگی

امضاکنندگان:
14 نفر ذکر شده در بالا به همراه 1008 نفر از سربازان گمنام امام زمان که تاکید داشته اند اسامی آنها درج نگردد تا همچنان گمنام بمانند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر