باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

پروژه ملت سازی توسط رسانه های رژیم؛ این بار قوم لر!


سایت بولتن نیوز که گروهی آن را وابسته به سپاه پاسداران می دانند در صفحه سیاسی خود در مطلبی با عنوان «وزیری که به اتهام لری حرف زدن، برکنار شد!» در لابه لای متنی بی ارزش به روشنی از عبارت «ملت لر» استفاده کرده و لزوم دفاع از هویت طلبی این ملت (ساخته گی) را یادآوری نموده است!
این نمونه ای ست برای آنکه بدانیم دستگاه اطلاعاتی رژیم با دامن زدن به شعارهای تجزیه طلبی و حمایت آشکار و پنهانی از گروه های فریب خورده تجزیه طلب، سعی دارد بر آتش تفرقه ایرانیان بدمد تا پایه های حکومت استبدادی و ضد انسانی خود را مستحکم سازد.
این سیاست های تفرقه آمیز بار مسوولیت روشنگران ایران دوست را دو چندان می کند. همه ما باید بدانیم که تفرقه میان ایرانیان ریشه در بیت رهبری دارد و تبدیل اقوام ایرانی به ملت  بازی کثیفی ست که دستگاه اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی بازی‌گران آن است!

نمونه ای از متن:
این تذکر را لازم دیدم چرا که برآنم جریان هویت خواهی لری از دو سو مورد حمله قرار گرفته است:
الف) کسانی که می خواهند محوریت قوم بختیاری در حرکت تاریخی مردم لر را انکار کنند و شهرهایی محترم همچون خرم آباد و... جایگزین آن کنند و جریان استانگرایی همچون خوزستان گرایی و لرستان گرایی را جایگزین آن کنند و جریان هویت خواهی مردم لر در قرن ۲۱ را به مرزهای تقسیمات استانی که ساخته دست رضاشاه است محبوس و محدود کنند.
ب) کسانی که می خواهند قوم بختیاری را از مجموعه حرکت تاریخی مردم لر منفک کنند و راهی جداگانه در پیش گیرند یا به سوی ادغام فرهنگی در پارسگرایی پیش روند. این هر دو، کاری اشتباه و خیانت به آرمان و منافع مشترک ملت لر است.

منبع : فایل آرشیو شده http://archive.is/eZNFK

۱ نظر: