باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

امام نقی و سیاست های تعدیل بازار ارز


جمعی از کسبه و بازاریان سامرا به نزد امام آمده و از بالارفتن نرخ برابری قیمت سکه طلا در برابر شتر شکایت کردند.
امام در حالی که عمامه ی مبارک را جابجا کرده و پس کله شان را می خاراند، فرمودند: حالا اینکه شما می گویید خوب است یا بد است؟!
کاسبان گقتند بستگی دارد شما مالک کدام یک باشید اگر صاحب سکه باشید خوب است واگر داری شتر باشید بد است. بدلیل اینکه طلا در بازار کم شده است و بهایش افزایش یافته است.
امام با کنجکاوی اهل بیتی اشان پرسیدند :چرا طلا کم شده است؟
یک از کسبه که مسن تر از بقیه بود گفت: ای امام دانا از آنجا که کسی تن به کار نمی دهد، مردان تمام وقت خود را به خوردن آب انگور و مصاحبت شما می گذرانند و زنها به تمکین از مردان خود مشغولند و کسی به فکر تولید و افزایش سرمایه نیست.
امام با آشفته گی برخاست و بدون آنکه سخنی گوید از آن جمع خارج شدند. لختی بگذشت که امام در حالی که لباس رزم بر تن و ذوالنقار از نیام برکشیده بودند در میان آن جمع حضور یافتند. در حالی که ذوالنقار را در هوا می چرخاندند فریاد کشیدند که: ای اصحاب برخیزید و اسلحه برگیرید که هنگام جهاد مقدس رسیده است مگر نمی بینید که در همسایگی ما حاکمان کافر بر مردم ظلم میکنند . مگر نمیدانید این وضعیتی که مارا گرفتار کرده به دلیل نحوست همین کفار است. مگر دستور خدا را نمی دانید. بشتابید و به سوی آنها هجوم برید و از آنها بخواهید که یا جزیه دهند و یا اسلام آورند و به ما حق امام دهند.  
آنگاه که لشکریان حضرت آماده ی حرکت شدند امام به فرمانده لشکر به نجوا دستور دادند که مواظب باش که غیر از طلا، بابت حزیه یا حق امام نستانی، بدان  آگاه باش  که امروز جهاد مان طلایی ست و در این جنگ نعمت ها نهفته است.

۱۱ نظر:

  1. آشغال کثیف حرام زاده

    پاسخحذف
  2. آشغال کثیف حرام زاده

    پاسخحذف
  3. یعنی اسلام هر جا باشه خر تو خره دیگه اسلام مال خره و نفت و بفروش و غذا بگیر مومن میل کنه بعد مشغول عبادت بشه عینه گوسفند باید رید تو همچین دینی و قرانی لعنت بر محمد وال محمد

    پاسخحذف
  4. متاسفیم برای کسانیکه تحمل شنیدن نظرات دیگران رو ندارند
    نه موافقم و نه مخالف اما هر کس حق نوشتن آزاد رو داره و هر کس هم آزادی انتخاب مطلب برای مطالعه.

    پاسخحذف
  5. ناشناس امام نقی رو میگی دیگه

    پاسخحذف
  6. Nice. funny -Fuck Naghi and all Emams

    پاسخحذف
  7. حرام زاده خودتی و پدر و مادرت حزب اللهی بزودی تو وامثال تو را تکه تکه می کنیم

    پاسخحذف
  8. عربستان اسلام رو با زور شمشیر و جنگ قادسیه به این ملت تحمیل کرد. بعدش نوبت عراقیها رسید و اونها هم مذهب شیعه رو به این ملت تحمیل کردند. هدفشون هم استیلا بر منافع، مال، جان، ناموس و اندیشه این مردم و بهره کشی از این ملت بدبخت بود. نتیجه اینکه این ملت مسخ شده، بخاطر اسارت فکری، مجبورن هر ساله هم عربستان برن و کلی پول به عربهای وهابی بدن و هم به شهرهای زیارتی عراق برن و جیب اونا رو هم پرکنن. در حالیکه هم وهابیها و هم عراقیها دشمنان قسم خورده این ملت بدبخت و کم حافظه هستند. تازه این ملت از دشمنای متجاوزشون با تعصب حمایت هم می کنن و تعجب اینکه از این تجاوز راضی هم هستند! اگه حقیقت رو هم بگی و روشنگری کنی، بخاطر همون طرز فکر بسته، تعصب و مقدس مآبی، حاضر به پذیرش واقعیت نیستند و با الفاظ زشت جواب مخالفینشون رو میدن!

    پاسخحذف
  9. مذهب افیون ملت هاست !

    پاسخحذف
  10. قربون امام نقی ! بلا بگیره ایشالا ! خیلی با نمکه !

    پاسخحذف