باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۲ فروردین ۱۹, دوشنبه

کمپین پیگیری قتل سعید امامی (اسلامی)



سعید امامی پس از عمری تلاش در جهت خدمت به اسلام و حکومت اسلامی در سال 78 به روشی ناجوانمردانه و بدون امکان برخورداری از محاکمه ای عادلانه به طرز مشکوکی به قتل رسید.
وسعت و دامنه ی فعالیت های اطلاعاتی وی از دانشگاه تا جبهه جنگ و از بازار تا امور فرهنگی و در فراسوی  مرزهای مملکت اسلامی چنان گسترده بود که تاثیر این تلاشها را همگان به خصوص زندانیان معاند نظام و دگراندیش می توانستند با پوست و گوشت خود احساس کنند.
اکنون در آستانه ی چهاردهمین سالگرد شهادت این سرباز ولایت و امام زمان، به دست عناصر معلوم الحالِ جبون و سست عنصر، ما جمعی از فعالان حقوق بشر ولایتمدار و همراهانِ وی، از نمامی مجامع بشری، آقایان بان کی مون، احمد شهید، خانم شیرین عبادی، سازمان نایاک و حقوق دانان و فعالان حقوق بشر می خواهیم که با تشکیل هیاًتی حقیقت یاب و کارگروهی تخصصی جهت تحقیق از چگونگی مرگ آقای سعید امامی و شناسایی و معرفی عاملان و آمرانِ قتل وی اقدام نمایند.
بی تردید این اقدام بشر دوستانه نه تنها موجب دلجویی از بازماندگان و داغداران وی می گردد، بلکه باعث جلوگیری از تکرار اقدامات مشابه در آینده خواهد شد به خصوص در شرایطی که جنگ قدرت ممکن است جان بعضی از دوستان و همکاران ایشان را با خطری مضاعف مواجه نموده است.

برخورداری از دادگاه، هیاًت منصفه و وکیل  مدافع، حق قانونی همه ی زندانیان است.

گروه مدافعین حقوق بشر ولایتمدار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر