باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

آیا می دانستید: حضرت علی (ع) با دو پسرش امام حسن(ع) و امام حسین (ع) باجناق بودند!


علی(ع) به پدر زن آینده اش:  ما علاقمندیم با تو وصلت کنیم.
پدر زن آینده(امرء القیس): یا علی، دختری دارم به نام محیاة که او را به عقد تو در می‌آورم، و دختر دیگرم، سلمی، را به فرزندت، حسن، و سومین دخترم، رباب، را به حسین می‌دهم.


بوالفرج از عوف بن خارجه نقل کرده‌است که نزد عمر بن الخطاب بودم که مردی پیش او آمد و سلام کرد و گفت: «من مردی نصرانی هستم و نامم إمرء القیس است. آمده‌ام مسلمان شوم و احکام آن را بیاموزم.» اسلام را بر او عرضه کردند. مسلمان شد و امارت قبیله قضاعه را که در شام بودند به او پیشنهاد کردند.

وقتی از نزد عمر بیرون آمد، علی بن ابی طالب را ملاقات کرد و حسن و حسین همراه پدر بودند. علی بن ابی طالب به او گفت: «من علی بن ابیطالب، پسرعموی رسول خدا و داماد اویم و اینان فرزندان منند که مادرشان فاطمه، دختر رسول خداست. ما علاقمندیم با تو وصلت کنیم.» امرءالقیس گفت: «یا علی، دختری دارم به نام محیاة که او را به عقد تو در می‌آورم، و دختر دیگرم، سلمی، را به فرزندت، حسن، و سومین دخترم، رباب، را به حسین می‌دهم.»

از محیاة  دختری به نام ام یعلی متولد شد، از زینب فرزندی متولد نشد ولی از رباب سکینه متولد شد که در کربلا حضور داشت .

منبع 1 : ویکی پدیا

منبع 2 : سایت حوزه

۳ نظر:

  1. بااخره اسمش زینب بود یا سلمی

    پاسخحذف
  2. جناب صاحب سايت محترم
    آيا اين چي ها مهم است
    انسانيت مهم است كه علي داشت شما اگر مسلماني دستورات اسلام كه در جهت انسانيت است را عمل كن اما لطفا نرو با پسرت باجناق شو اگر اينكار يك امر انساني نيست
    توصيه بنده به شما اينكه حيف وقت گرانبها نيست كه صرف اين موضوعات ميكنيد بهتر نيست به دانش جديد و اينكه با تو إنائي هاي علمي چگونه گره از كار خلق باز كنيم
    كه مثلا بخاري نفتي جان عزيزانمان در مدرسه را نگيرد

    پاسخحذف
  3. جناب ناشناس آیا نمیشود اینقدر فضولی نکنید؟ به تو چه مربوطه که کسی میخواهد از کثافتکاریهای اسلام و محمد و علی بگوید. اولنی انسانیت این هستش که بکاردیگران فضولی نکنیم. امر به معروف و نهی از منکر را بگذار برای خالت. داشتن دانش جدید هم باین حرفها ربطی ندارد. سفسطه نکن.

    پاسخحذف