باز نشر نوشته های این وبلاگ تنها با ذکر منبع آزاد می باشد.

۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

حضور خاموش یا تحریم بی صدا، شتر سواری دولا دولا به سوی انتخابات



 شنیدن این جمله از آقای خاتمی که: « کسانی که به اصل انقلاب دل بسته اند هیچگاه انتخابات را تحریم نمی‌کنند. مهر » با توجه به روحیات و سوابقِ موضع گیری‌های سیاسی ایشان چندان موجب حیرت و بهت زده گی نمی‌گردد، اما با توجه به اخبار متناقضی که از جبهه اصلاح طلبان در رابطه با شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم به گوش می رسد حساسیت به این گونه اظهارات بیش از هر زمان دیگر نمود می بابد.

 با نزدیک شدن زمان ثبت نام نامزدها و عدم رویت هرگونه نشانه ای مبنی برتحقق پیش شرط‌های شرکت در انتخابات و تاکید شورای هماهنگی راه سبز امید، بر عدم شرکت در انتخابات و غیر قانونی خواندن آن، رسا قاعدتاً می بایست چهره های مطرح اصلاح طلب بر پیش شرط هایشان تاکید مجدد نمایند و یا سکوت اختیار کرده و بیهوده بر طبل انتخابات نکوبند، اما ناگهان می بینیم که به اصطلاح پدر معنوی اصلاحات جناب موسوی خوئینی‌ها می گویند: "اعلام کرده‌ایم با ورود هر اصلاح‌طلبی که به صورت انفرادی بخواهد شرکت کند و شانسی هم برای برنده شدن داشته باشد، مخالفت نمی‌کنیم. 
عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید چه توصیه‌ای به تحریم‌کنندگان انتخابات دارید، اظهار داشت: ‌ما تحریم را به کسی توصیه نمی‌کنیم و هیچ کس انتخابات را تحریم نمی‌کند. فارس"

و در خبری دیگر از جناب خاتمی می شنویم :
"به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد خاتمی رییس بنیاد باران در حاشیه مراسم ختم محمد خلیلی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: انشاءالله اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می‌کنند.
خاتمی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس اظهار داشت: اصلاح طلبان ابدا انتخابات را تحریم نمی‌کنند. فارس"

و سحام نیوز از قول جناب منتجب نیا می نویسد: " در شرایط فعلی که احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب از جمله حزب اعتمادملی فعال نیستند و وارد صحنه نمی‌شوند، صلاح می‌بینم که نه کاندیدا شوم و نه از کسی به‌عنوان کاندیدای انتخابات مجلس نهم حمایت کنم. سحام نیوز"

 و همچنین : "حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر کاندیدا شدنش در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پدر و پسر‌ هر دو در انتخابات آینده مجلس کاندیدا خواهیم شد.
 وی افزود: بنده از شهر قزوین و پسرم که دوره هفتم نماینده مجلس بود، از شهر بوئین‌زهرا کاندیدای ‌انتخابات دوره نهم مجلس خواهیم شد. رجا نیوز"

آیا می توان از مجموع این اظهارات به این نتیجه رسید که برخی از اصلاح طلبان قصد دارند با اتخاذ تاکتیکی جدید- که از ضرب المثل قدیمی " شتر سواری دولا دولا" الگو برداری شده است- دست وابسته گان و هواداران خود را برای تصمیم گیری باز گذاشته تا بتوانند بدین طریق با یک تیر چند هدف را نشانه روند. اهدافی مانند کم کردن فشار از سوی جبهه اقتدارگرا بوسیله اعلام پشتیبانی از اصل نظام در برابر تهدید های خارجی، گرم نگاه داشتن تنور انتخابات و از سوی دیگر از دست ندادن بیش از پیش پایگاه سیاسی خود در نزد اپوزوسیون آزادی خواه و مردمی که همچنان خواهان تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری سال 88 هستند؟!
 تنها نکته ای که باید به طراحان این تاکتیک –بر فرض صحت- تذکر داد اینست که لطف کرده ضرب المثل ها را  قبل از بکار بردن کامل بخوانید. جمله ی کامل آن ضرب المثل چنین است: " شتر سواری دولا دولا نمیشه" و معنای آن به زبان فارسی امروز اینست که : اهداف تعیین شده شما  نه تنهاهم سونیستند بلکه دقیقاً مخالف هم هستند وسرانجام مجبور خواهید شد از دو هدف اصلی حفظ نظام و حفظ وجهه مردمی، یکی را برگزینید و در همان راه با شجاعت و شفافیت قدم بردارید. شتر ضدمردمی بودن این رژیم آنچنان بزرگ است که اگر همچنان قصد سواری گرفتن از آنرا دارید باید بدانید، هر چقدرهم دولا شوید باز از دیده ی حقیقت جوی تاریخ نمی توانید پنهان بمانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر